قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۱۸ هزار نفر از مازندران برای شرکت در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سامانه جامع سازمان اوقاف ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام ۱۸ هزار مازندرانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی ‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران در مجتمع فرهنگی ورزشی برق ساری، با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، افزود: در این طرح باید 15 هزار نفر ثبت‌نام می‌کردند که 18 هزار نفر در سامانه جامع سازمان اوقاف ثبت‌نام نمودند و با استقبال زیادی روبه ‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه 235 مربی قرآن کریم در استان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: 72 هزار نفر در مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران ثبت‌نام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه تعداد نفرات شرکت‌کننده در مسابقات قرآن کریم اوقاف مازندران نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، افزود: هفت رشته برای خواهران و هشت رشته برای برادران در این دوره از مسابقات وجود دارد.

علیزاده از رقابت 456خواهر و برادر در مرحله استانی سی ‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مازندران خبر داد و بیان کرد: 14 برادر و 13 خواهر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم محافل قرآنی با رویکرد عاشورایی برگزار شود، گفت: در حاشیه این دوره از مسابقات محافل و مراسم‌های قرآنی در ساری برگزار می‌شود.

در ادامه نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از وجود فساد اقتصادی در جامعه اسلامی، گفت: اگر قرآن کریم محور زندگی مردم و مسؤولان قرار گیرد، دیگر شاهد فساد اقتصادی نخواهیم بود.

آیت‌الله نورالله طبرسی با تاکید بر اینکه قرآن و عترت را باید در زندگی الگو قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم، افزود: گسترش مفاهیم قرآن کریم وظیفه حکومت اسلامی است و باید از ارزش‌های الهی در زندگی بهره ‌گیری کنیم.

همچنین رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: استان مازندران قطب قرآنی کشور است و ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری حافظان و قاریان قرآن را پرچمداران جامعه و اسلام دانستند.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری مسابقات قرآن ایجاد فضای قرآنی در جامعه است، افزود: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مبنای آن قرآن و مفاهیم الهی بوده و استعداد و ظرفیت‌های قرآنی بالایی در استان پرافتخار مازندران وجود دارد که باید از آنها بیشتر بهره ‌گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.